Veelgestelde vragen

We hebben de meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rijtje gezet.

De Rüdy M. dassen zijn exclusief, hoe zit dat precies?
De tijd van de das als subliem sierstuk is aangebroken. Een kledingstuk waar de man wel mee mag pronken. En een die zijn figuur nog wat extra statuur geeft. En wat Rüdy M. betreft zijn pronkjuweeltjes exclusief. Daarom is de oplage van serie van onze dassen zeer gelimiteerd en beperkt tot 5 of 10 exemplaren. Ze zijn one of a kind. Bij iedere das een certificaat met het oplagenummer en krijgt iedere das een eigen serienummer.

Hoe worden de dassen van Rüdy M. gemaakt?
Onze dassen worden door Rüdy M. zelf ontworpen en met de hand in elkaar gezet in een Nederlands atelier. Onze dassen zijn dus volledig Nederlands handwerk.

Het ontwerp van onze dassen laten we afhangen van de stof en het verhaal dat wij met de das willen vertellen: een brede of juist een smallere das, wel of geen zichtbare stiksels, de voering, en meer.

De das die ik mooi vind is uitverkocht, komt die nog terug?
De oplage van een serie van onze dassen is zeer gelimiteerd. We beperken die tot 5 of 10 exemplaren. Dat betekent dat wanneer een serie uitverkocht is, die ook echt uitverkocht is en we die niet meer zullen leveren.

Onze tip: onze webwinkel goed in de gaten houden en er snel bij zijn wanneer een das in de smaak valt. Volg ons op Instagram en wordt als eerste op de hoogte gehouden van nieuwe releases en teken alvast in voor de allernieuwste dassen.

Hoe kan ik de juiste maat vinden?
Onze dassen worden allemaal in dezelfde maat geleverd en zijn 155cm lang.

Waarom zijn de Rüdy M. dassen duurzaam?
We noemen onze dassen duurzaam omdat we stoffen gebruiken die anderen niet meer interessant vinden – om wat voor onzinnige reden ook. Die nog zeer goede stoffen dreigen zo weggegooid te worden. Dat vinden wij zonde want als exclusieve das kunnen ze zeker nog lang mee gaan. Zo gaan we onnodige afvalproductie tegen.

Dit betekent niet dat we van iedere lap stof die over is zomaar een stropdas laten maken. Integendeel. Rüdy M. wil alleen zeer exclusieve dassen maken en daarvoor kunnen we alleen zeer kwalitatieve stoffen gebruiken. Daarom zijn we continu op pad om net dat ene stofje te vinden waar we onze dassen van willen maken.

Kan ik mijn zojuist gedane bestelling ook veranderen of annuleren?
U kunt altijd uw bestelling wijzigen of annuleren voordat u de bestelling heeft heeft bevestigd en betaald. Daarna is het helaas via de website niet meer mogelijk. Wilt u uiteindelijk toch uw bestelling wijzigen of annuleren neem dan contact met ons op via onze e-mail of via Whatsapp. Wij reageren dan zo snel mogelijk. U heeft sowieso recht op een bedenktijd van 45 dagen waarbinnen u de bestelling zonder opgave van reden retour kunt zenden.

Waar vind ik de status van mijn bestelling?
U ontvangt direct van ons een bevestigingsmail nadat u de bestelling bij Rüdy M. hebt geplaatst. Daarin vindt u informatie over uw bestelling en over onze manier van verzenden. Via onze verzendpartner ontvangt u e-mails over de voortgang van de verzending.

Ik heb geen bevestigingsmail gehad, wat moet ik doen?
In principe hoort u een bevestiging van uw bestelling per e-mail te ontvangen. Het kan zijn dat die in uw spambox terecht is gekomen of dat er toch een verkeerd adres is doorgegeven. Mocht u helemaal niets ontvangen, neem dan contact met ons op via e-mail of Whatsapp.

Wat als een bestelling niet leverbaar blijkt?
Het kan soms zijn dat wat u bij Rüdy M. heeft (voor)besteld helaas niet leverbaar blijkt te zijn. Wanneer dat zo blijkt te zijn zal Rüdy M. meteen contact met u opnemen via e-mail of Whatsapp. Eventuele gedane betalingen zullen naar keuze worden teruggestort of u ontvangt een vervangend product.

Is verzending bij Rüdy M. gratis?
Ja. Rüdy M. neemt de verzendkosten op zich wanneer het pakketje van ons naar u toe verzonden wordt. Zo maken we nog meer een cadeautje van uw bestelling.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Uw pakketje gaat zo snel als mogelijk met de verzending mee.
We verzenden volgens de Rüdy M. manier, dat houdt in dat we uitgaan van onze belangrijkste waarde: terug te willen naar een menselijke maat bij de verkoop van kleding.
Uw bestelling is een cadeautje en daar willen we de tijd voor nemen zonder onze eigen mensen te overlasten. Goed uitgerust kunnen ze dat veel beter. Daarom kunnen we geen harde beloftes doen. We vinden dat u daarom geen verzendkosten hoeft te betalen wanneer u voor meer dan 40 euro bij ons bestelt.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Stropdassen en andere kleine accessoires verzenden we per brievenpost. Grotere pakketten worden met de pakketpost verzonden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Nadat de bestelling is afgerond en betaald ontvangt u van onze verzendpartner een track & trace nummer. Daarmee kunt de status van de bestelling volgen.

Jullie spreken steeds van de Rüdy M. Manier, wat houdt dat in?
Dat houdt in dat we echt een cadeautje van uw bestelling maken, en:

1. serieus aan de slag gaan met uw bestelling;
2. zo snel als mogelijk uw pakketje meegeven voor verzending;
3. dat we uitgaan van onze belangrijkste waarde: terug te willen naar een menselijke maat bij de verkoop van kleding.

We willen niet overhaasten en de tijd nemen voor uw bestelling. Daarom doen we geen beloftes over de levering van de bestelling. Want we zijn zuinig op onze medewerkers. We willen ze niet dag en nacht aan het werk hebben om voor een te snelle verzending te zorgen. Goed uitgerust kunnen we dat veel beter.
Omdat u misschien net iets langer moet wachten op uw bestelling is de verzending gratis boven de 40 euro.

Kan ik mijn bestelling ook terugzenden?
Dat kan zeker. U heeft bij Rüdy M. recht op 45 bedenktijd waarbinnen u een bestelling zonder opgave van reden terug naar ons terug kunt sturen. Wij zullen binnen 14 dagen na ontvangst het bedrag van uw bestelling op uw rekening terugstorten.
Ook bij retourzendingen hanteren we de Rüdy M. manier.

Ik wil mijn bestelling graag omruilen, kan dat ook?
Dat kan ook zeker. Een eventueel prijsverschil zal worden verrekend. Heeft u teveel betaald dan zullen we het verschil binnen 14 dagen na ontvangst op uw rekening terugstorten.
Ook bij retourzendingen hanteren we de Rüdy M. manier.

Waar kan ik mijn verzoek tot retour of ruiling melden?
Dat kunt via onze website doen dan weten we dat er een retour aankomt en dat u graag iets wilt ruilen. Zo kunnen we u nog beter van dienst zijn. Aanmelden van een retour kan door op de volgende link te klikken:

AANMELDEN RETOUR

Welke producten kan ik retour zenden?
Rüdy M. neemt alleen ongebruikte en ongedragen artikelen terug. De bestelling inspecteren en passen zoals dat in een winkel gebeurt vinden we geen probleem. Bij gebruikssporen kunnen we helaas het aankoopbedrag niet meer vergoeden.
Het zou mooi zijn als u het originele verpakkingsmateriaal gebruikt. Lukt dat niet, dan vragen we u het product of u de producten zo in wilt pakken dat het niet snel zal beschadigen.
Ook bij retourzendingen hanteren we de Rüdy M. manier.

Wat is de Rüdy M. manier van retourzendingen?
1. we nemen elke retour serieus; uw mening telt zwaar voor ons;
2. we zullen zo spoedig mogelijk zorgen voor een nieuw exemplaar of dat uw geld wordt teruggestort;
3. De kosten voor de retourzending zijn voor u. Een eventuele tweede zending naar uw adres is wel gratis.

Dit laatste doen we omdat we naar een eerlijkere wereld streven met een menselijke maat. En dat betekent dat niet alles gratis kan en dat we toch nog steeds mooie dingen kunnen blijven maken. Wij willen nog steeds dat u van onze mooie producten kunt genieten, daarom blijft verzending van ons naar uw adres gratis boven de 40 euro.

Welke persoonlijke gegevens bewaart Rüdy M.?
Rüdy M. bewaart persoonlijke gegevens voor de volgende redenen:
1. ter verwerking van bestellingen en facturen;
2. bij aanmelding bij het klankaccount;
3. bij het gebruik van cookies
4. gedurende de afhandeling van de klachtenprocedure.

Van welke cookies maakt Rüdy M. gebruik?
We maken gebruik van functionele cookies die ervoor zorgen dat onze winkel goed werkt.
We gebruiken ook analytische cookies, hiermee meten en analyseren we hoe onze winkel gebruikt wordt en hoe we de ervaring van onze winkel zouden kunnen verbeteren.
Van deze cookies hoeven we u slechts op de hoogte te stellen dat we ze gebruiken, u hoeft die niet te accepteren, want ze zijn niet te herleiden tot uw persoon.

Deelt Rüdy M. persoonlijke gegevens met derde partijen?
Wij zullen nooit uw gegevens met anderen delen. We vinden het al heel fijn dat u uw gegevens met ons wilt delen en we zullen daar niet lichtvoetig mee omgaan.
Mocht het voorkomen dat we uw gegevens met een derde partij moeten delen dan zullen we daar eerst uw toestemming voor vragen of u van op de hoogte stellen.

Kan ik ook betalen zonder account?
Dat kan ook zeker. Dit kunt u aangeven in het afrekenproces.